We have a dream

Idag fick Marie en underbar tanke.
När vi satt och åt middag så sa hon,
- Erika tänk om det ligger ett trägolv under plastmattan ???
Vi blir överlyckliga av tanken på ett snyggt blank parkettgolv, vilandes under den mossgröna plastmattan som en oupptäckt skatt.
Jag slänger mig ner på golvet med en kniv i handen och hittar en lämplig skarv. Tysta av spänning så karvar jag upp en liten bit av först plastlagret och möts av klister. Under klister möts jag av papp. Under papp möts jag av..... Betong.
Hur kunde vi ens tro att det ligger ett trä-golv under plast mattan, när golvet är hårt som sten ?

Nej. Vi får fortsätta drömma om parkettgolv och träplankor.

/ Erika

Kommentarer
Postat av: mats edvardsson

Snart börjar ni riva väggarna med?

2010-05-25 @ 23:01:03
URL: http://moveitmats.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0