I ett nötskal.

Igår skulle jag och Marie åka upp till IcaMaxi för att handla. Eftersom att det regnade och var välldigt kallt ute så tänkte vi att det var smartast att ta bussen upp ,trots att det är ca 15 min cykelväg. Klockan 6 minuter över 2 skulle bussen gå ,ca 4 min över 2 så går vi ut genom lägenheten .
När vi stått vid busstationen i ca 5 minuter så kan vi konstatera att bussen är missad. Till våran glädje så sitter Maries klass kompis och väntar på en annan buss som går ca halv2.
För att fördriva tiden så går vi in på present butiken som ligger på stationen dit bussen kommer.
Efter en stund fylld av te luktande, förundran över dyra fina smycken och fin chocklad så får Marie ett sms av klasskompisen ; " Men nu missar ni ju bussen ! :O hahah " .

Så ja vi fick vänta i en kvart till.
När vi handlat klart så har vi 2 fullfulla matkassar + en säck potatis + en hord med toapappers rullar i famnen , efter som handtagen till tydkassarna är sönder. Då vi inser att bussen hem går från en station ca 800 m bort.
Vi är då så smarta som kommer på att vi ska lifta vägen hem .
Efter några nej säger en dam Ja. Hon ska bara posta ett brev först. Brevet tog dock minst 10 min att posta.
Så där stog vi ,på Icas parkering med famnen full av Morötter ,mjölk och toa papper ,samtidigt som regnet regnade ner lite extra kyligt. Vi var även hungriga ,så jag tog upp en banan ,åt halva och matade Marie med andra halvan ( eftersom hennen händer var upptagna ) .

Tillslut kom tanten och vi kom hem !
Ett liten historia om hur man bäst oeffiktiviserar en handling ;)


/ E

Kommentarer
Postat av: pappi

Tänk körtkort, egen bil...

2009-12-01 @ 18:43:15
URL: http://moveitmats.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0