Häng PÅ !

Idag har jag rensat rabatter och klippt gräsmattor.
Igår kväll när jag skulle sova så tänkte jag på PRECIS ALLT som skulle hända och planerade allt fram till den 24 augusti. Varje dag. När jag skulle sova.
Hjälp säger jag bara. Jag har blivit en planeringsmänniska. Jag har egentligen alltid varit en planeringsmänniska som skriver i saker i almenackan och måste ha nästa dag klar innan jag somnar. Känna att jag har kontroll över vad som ska hända ,vad jag ska göra och vad jag ska äta. Tider. Bussar. Träning. blblbla..
Jag har inbillat mig själv att jag är spontan och en människa som inte stressar upp mig och kan känna mig cool även fast det stormar med mycket att göra. Båda fötterna på jorden lixom.

Det är inte sant. Det är dagens sanning. När jag har mycket att göra så snurrar planeringarna runt nästan varje timme ,eller iaf varannan timme ,i huvudet. Pang.pang.pang.
Och när jag är stressad så vill jag lägga mig ner på backen och gråta över att det plötsligt blev så synd om mig.

Idag har jag haft all tid i världen att tänka på allt , jag har klippt gräs i 3 h o rensat i 3 .
VAd har jag tänkt på ??
Ingenting. Helt tommt. I 6 h har jag inte tänkt en tanke.. vad jag kan minnas . Så i kväll kommer jag väll tänka destomer ?

ÄSCH .

Nu är nu .




jag vet att jag är vacker när jag umgås med jorden.


PUSS / E

Kommentarer
Postat av: johanna

gullet, welcome to my world ;) Panik när jag inte får morgondagen att gå ihop. skitdrygt! FORTSÄTT VARA SPONTAN!!!

2010-08-12 @ 19:58:13
URL: http://johannasarenmark.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0