Vackert

Praktik på stockholms näst största bibbla. Avslappnade och lite rehab skulle jag vilja beskriva min första dag.
Sortera böcker är verkligen lugnande och otroligt irriterande på samma gång, det är antagligen en super bra träning för mitt ganska så kassa tålamod. Det går inte att sortera böcker fort författarnamnen står ju för tusan på både det ena och andra stället ,i alla möjliga stilar och varianter.
Sen att någon kommer och lyfter ur en bok ,som man nyss sorterat in i hyllan, och sedan ställer tillbaks den FEL är ju inte ett dugg irriterade.
Men man får inte vara sur på ett bibliotek, skulle jag vara bitchig mot alla besökare skulle dem nog få en grav chock. Bilbliotikarier är snälla och lugna och tillmötesgående.
Så är det. Och så luktar dom en aning damm och har på sig beige kläder och glasögon från 70 talet...
Som tur är är Min bibbla lite coolare, även om lokalerna är smått o upptaderade ;)

Faktiskt så finns det en Kaffe & Chocklad maskin i lunch rummet. Så rätt !

En till sak, jag har fått antalet frågor i stil med
- Jobbar du här ?
Då jag har svarat
- Nej jag är praktiant .
Eller ibland
- Ja ,vad vill du ha hjälp med ? . Var efter jag skickade vidare dem till receptionen, kunnig som jag är.
En man sa till och med att jag såg van och och skulle mycket väl ha kunnat jobbat på bibblan länge.
Om det är en komplimang är däremot något att disskutera....

Så här vackra är jag och syrran nu !! WOOWWW JAG VET




Erika /


Kommentarer
Postat av: mats edvardsson

Vet du om att det finns små skorpioner i gamla, dammiga böcker? Ska vara sant, faktiskt!

2010-11-01 @ 22:55:21
URL: http://matsgosta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0